Назад

NISSAN 2016. GADA LEMĀNAS SEZONĀ

  • KrisaHoja debija Lemānā.
  • Nissan dominē Lemānā.
  • LM P2 dominance – Nissan ir līderis šajā klasē jau kopš 2011. gada.

Krisa Hoja veiksmīgie izmēģinājuma braucieni pirms debijas Lemānā.

Olimpiskās riteņbraukšanas leģenda – sers Kriss Hojs (Sir Chris Hoy), gatavojoties savai debijai 24 stundu Lemānas sacensībās, veiksmīgi veica izmēģinājumus ikgadējo Lemānas izmēģinājuma braucienu dienā Sartē trasē.

Kriss Hojs debitē LM P2 klasē kopā ar Renault-Nissan alianses atlētu – Andrē Picitola (Andrea Pizzitola) un britu sacīkšu braucēju – Maiku Munemanu (Mike Munemann) Algarve Pro Racing komandā ar Nissan dzinēju aprīkotajā Ligier.

 

 

Gatavojoties kļūt par pirmo Vasaras olimpisko spēļu medaļas ieguvēju, kas piedalījies klasiskajās franču izturības sacensībās, 2015. gada Eiropas Lemānas sērijas LM P3 klases čempions leģendārajā Lemānas trasē paveica 30 apļus/408,88 kilometrus.

„Automobilis bija izcils. Sesijas sākumā trase bija diezgan zaļa un slidena, bet tomēr es biju ļoti apmierināts ar saviem apļa laikiem un spēju kļūt aizvien ātrāks un ātrāks," stāsta Hojs.

„Ir lieliski atkal nokļūt šajā trasē – tā ir tik apbrīnojama. Domājot par sacīkstēm, es ne tik ļoti koncentrējos uz rezultātiem, cik par to, lai paveiktu visu, kas ir manos spēkos.

Kad vien iesēžos automobilī, es braucu uz savu spēju absolūtās robežas, tās tomēr nepārsniedzot, un cenšos finišēt. Izaicinājums jau ir pat tikt līdz galam. Es patiešām necenšos domāt ne par ko citu, kā vien sava darba paveikšanu.

Tiklīdz tu sāc domāt par uzvaru vai nokļūšanu uz pjedestāla, tas novērš domas no tā, ko centies paveikt."

2012. gadā Londonā kļuvis par visu laiku veiksmīgāko Lielbritānijas olimpieti, Hojs nākamajā gadā atvadījās no riteņbraukšanas un koncentrējās uz savu „vaļasprieku" pie stūres.
 
Kā Lielbritānijas Olimpiskās komandas sponsors, Nissan vispirms pieteica Hoju Lielbritānijas 2014. gada GTčempionātam Nissan GT-RNISMOGT3. Tas viņam lika izturēt intensīvu autovadītāju apmācības programmu, kas tika radīta, lai veiksmīgās „GT Akadēmijas” „no video spēļu spēlētāja par īstu autosacīkšu braucēju" programmas absolventus pārvērstu profesionālos autosacīkšu pilotos.
 
Jau debijas sezonā Hojs kāpa uz pjedestāla un pērn iekļuva Eiropas Lemānas sērijā, jaunajā ar Nissan dzinēju aprīkotajā LM P3 prototipu klasē.
 
Trīs no pirmajām četrām sacensībām Hojs ar savu kolēģi – Čārliju Robertsonu (Charlie Robertson) guva uzvaru ar LNT komandas ar Nissan dzinēju aprīkotajā Ginetta un saņēma LM P3 pilota titulu.

Hojam, Picitolam, Munemanam un Algarve Pro komandai Lemānas 24 stundu administratīvās un tehniskās pārbaudes norisinājās 13. jūnijā, un pirmā došanās trasē notika 15. jūnijā.

 

Lemānas izmeģinājuma braucienu dienā LM P2 klasē dominēja Nissan komandas.

Nissan un NISMO dominēja Lemānas 24 stundu sacensību izmēģinājuma braucienu dienā LM P2 klasē, rezultātu lapā aizņemot 19 no pirmajām 20 vietām.

Nissan šogad nodrošina dzinējus 33 procentiem Lemānas dalībnieku, un šie 4,5 litru, 450 zirgspēku dzinēji Sartē trasē paveica 1 431 apļus – kopā 19 503 kilometrus divās četru stundu sesijās.

Franču dūzis, Eurasia Motorsport komandas dalībnieks Tristans Gomodī (Tristan Gommendy) ieņēma pirmo vietu, braucot ar Nissan dzinēju aprīkotā Oreca automobilī.

Signatech Alpine komanda bija otrie ātrākie, apsteidzot G-DriveRacing Nr. 26 Oreca automobili.

Nissan sīvā Super GT čempionāta laureāts – Tsugio Matsuda (Tsugio Matsuda) atgriezās Lemānā, lai gatavotos sacensties kopā ar pērnā gada LM P2 uzvarētājiem KCMG. 

Matsuda trīs reizes ir startējis ar KCMG, Silverstonā 2014. gadā finišējot otrajā vietā un tajā pašā sezonā uzvarot Amerikas trasē FIA Pasaules izturības sacensību čempionātā.

 

Nissan vēlas noslēgt LM P2 ēru ar vēl vienu uzvaru Lemānā.

Nissan ir bijis dominējošais spēks LM P2 klasē kopš savas debijas 2011. gadā, un šogad NISMO aprīkotās komandas turpina demonstrēt savu veiktspējas pārākumu.

2016. gada sezona ir pēdējais sacensību gads VK specifikāciju dzinējiem, jo jau nākamajā sezonā jaunie LM P2 noteikumi dalībniekiem ļaus izmantot vienotu dzinēju formulu.

Kopš debijas Sebringas Starptautiskajā trasē, atklājot Starpkontinentālo Lemānas izaicinājumu, Nissan ir uzvarējuši 61 no 66 sacensībām ILMC, FIA Pasaules izturības sacensību čempionātā un Eiropas Lemānas sērijā – tas ir apbrīnojams 92 procentu uzvaru rādītājs.

Pagājušajā sezonā Nissan satrieca FIA WEC čempionātu ar G-Drive Racing, Eiropas Lemānas sēriju arGreaves Motorsport un ieguva ceturto uzvaru Lemānas 24 stundu sacensībās ar KCMG.

Nissan dzinēji ir kļuvuši tik dominējoši FIA WEC, ka LM P2 klasē 2016. gadā visas komandas ir izvēlējušāsNISMO agregātus.

Papildus 20 automobiļiem, kas startē Lemānas 24 stundu sacensībās, Nissan nodrošina dzinējspēku arī visiem 22 LM P3 prototipiem „Ceļš uz Lemānu" („Road to Le Mans") sacīkstēs pirms zaļā karoga pacelšanas Lemānas 24 stundu sacensībām.

 


Kalendārs:

25. – 26. jūnijs
BlancpainGT sērijas izturības kauss, Pola Rikāra trase, Francija.
Pirelli World Challenge, Road America, Viskonsina, ASV.

 

 

Video:

Deitona, Lemāna, Spā-Frankošampa un Nirburgringa – mēs mīlam 24 stundu sacensības. Noskatieties spilgtākos Nirburgringas mirkļus, kur mēs ne vien pieveicām vairāk nekā 150 sāncenšus, bet arī lietu, miglu, vēju un krusu!

https://www.youtube.com/watch?v=urUNnUckPdg&feature=youtu.be