NISSAN JUKE JAUNS DZINĒJS / TEHAUTO LATGALE SIA / Новости

NISSAN JUKE JAUNS DZINĒJS

Jaunās paaudzes 1,5 l dCi dzinējs Nissan kompaktajam krosoveram Nissan Juke piešķir lielāku griezes momentu, lielāku degvielas ekonomiju un zemāku izmešu līmeni.

 

  • Jaunās paaudzes 1,5 l dCi dzinējs:
    • dzinēja griezes moments palielināts par 20 Nm līdz 260 Nm;
    • degvielas ekonomija uzlabota no 4,8 l/100 km līdz 4,2 l/100 km.
  • CO2 izmeši samazināti līdz tikai 109 g/km.
  • Stop/Start sistēma tagad standarta aprīkojumā.
  • Pārskatītas pārnesumu attiecības labākai braukšanas spējai un degvielas ekonomijai.
  • Samazināts dzinēja troksnis sniedz lielāku izsmalcinātību.
  •  

    Lielāks griezes moments, labāka degvielas ekonomija, mazāk izmešu, samazināts troksnis unStop/Start sistēmas iekļaušana standarta aprīkojumā - tās ir tikai dažas priekšrocības, ko sniedz jaunākais 1,5 l dCi dzinējs, kas tagad pieejams Nissan Juke. Godalgotā tiešās iesmidzināšanas dīzeļa dzinēja jaunās paaudzes versija, ko izstrādājis Nissan alianses partneris Renault, padara Juke vēl efektīvāku un izsmalcinātāku, un tas sniedz vēl vairāk braukšanas prieka. No 330 000 Juke, kas pārdoti kopš automobiļa laišanas klajā 2010. gada nogalē, vairāk nekā 132 000 - aptuveni 40 procenti no visiem pārdotajiem - ir aprīkoti ar 1,5 l dCi dzinēju, tāpēc jaunā dzinēja ieviešana ir ļoti nozīmīga. Kopš Nissan Juke laišanas klajā Latvijā ir pārdoti vairāk nekā 750 Nissan Juke, un 2012. gadā tas bijis populārākais krosovers, un otrs vispārdotākais pasažieru automobilis visu pasažieru automobiļu starpā Latvijā.

     

    Tagad dzinēja sestajā paaudzē ieviestās izmaiņas ir paaugstinājušas dzinēja maksimālo griezes momentu par ievērojamiem 20 Nm - līdz 260 Nm, no kuriem 80 procenti ir pieejami jau pie zemajiem 1500 apgr./min., sniedzot izcilu braukšanas spēju. Ar CO2 izmešu līmeni tikai 109 g/km un ekonomisko degvielas patēriņa rādītāju kombinētajā ciklā - 4,2 l/100 km jaunās paaudzes agregāts ir visefektīvākais dzinējs visā Juke klāstā. Uzlabojumi ir sasniegti, veicot virkni tehnoloģisku izmaiņu. Tās ietver pārskatītu pjezoelektrisko degvielas iesmidzināšanas sprauslu izmantošanu, kuru vēl precīzākā iesmidzināšanas shēma nodrošina labāku degvielas sadegšanu (par veseliem 15% mazāk nesadegušas degvielas), kā arī jaunu, vēl atsaucīgāku zemas inerces mainīgas ģeometrijas turbokompresoru ar vēl tiešāku - un efektīvāku - gaisa padevi.

     

    Tam papildus tiek izmantota slēgta, zema spiediena izplūdes gāzu recirkulācijas sistēma (EGR), kurā izplūdes gāzes tiek atdzesētas un vēlreiz ievadītas ieplūdes sistēmā, tādējādi palīdzot nodrošināt agregāta atbilstību jaunajām Euro6 izmešu līmeņa prasībām.

     

    Vēl viens jaunums ir jaunais, termostatiskais mainīga tilpuma eļļas sūknis, kas samazina iekšējo berzi, automātiski pielāgojoties dzinēja vajadzībām un eļļas viskozitātei.

     

    Papildus tam, sekojot par Nissan ārkārtīgi efektīvo benzīna dzinēju atbildīgo inženieru paraugam, jaunais dīzeļa dzinējs aprīkots ar uzlabotiem zemas berzes elementiem, tostarp vārstiem ar dimantam līdzīgo oglekļa (DCL) pārklājumu, kam iedvesma gūta no „Formula 1".

     

    Dzinējs tagad ir aprīkots arī ar Nissan automātisko Start/Stop sistēmu - ārkārtīgi efektīvo un inteliģento kontroles tehnoloģiju, kura nodrošina, ka dzinējs iedarbojas pussekundes laikā pēc sajūga nospiešanas. Savukārt samazinātais sadegšanas troksnis papildina agregāta vispārējo izsmalcinātību.

     

    Izmaiņas skārušas arī pārnesumu attiecības. Pirmais un otrais pārnesums ir nedaudz īsāki, kas nodrošina straujāku atsaucību nelielā ātrumā un vairo Juke dabisko braukšanas prieku, bet pārējie četri pārnesumi ir nedaudz garāki, izmantojot uzlaboto griezes momentu, lai sniegtu vēl labāku degvielas efektivitāti. Kombinētajā ciklā jaunais Juke 1,5 l dCi patērē 4,2 l/100 km pretstatā iepriekšējā agregāta 4,8 l/100 km, kas ir 12,5% uzlabojums.

     

    Degvielas efektivitāti uzlabot palīdz arī Nissan dinamiskā kontroles sistēma, kura autovadītājam ļauj izvēlēties starp trīs dzinēja iestatījumu režīmiem - „Eco", „Normal" un „Sport". Šī sistēma ne vien izvēlas piemērotākos pedāļu jutīguma iestatījumus „Eco" un „Sport" režīmos, bet „Eco" režīmā arī ierobežo dzinēja maksimālo griezes momentu līdz 220 Nm... kaut arī visi 260 Nm ir pieejami, uzsākot braukšanu.

     

    Dzinēja kopējā jauda joprojām ir 110 ZS (81 kW), arī veiktspējas rādītāji (maks. ātrums 175 km/h, 0-100 km paātrinājums 11,2 sek.) nav mainījušies.

     

    Jaunās paaudzes dzinējs būs pieejams visiem Juke aprīkojuma līmeņiem, tostarp speciālajai n-tecversijai, kas aprīkota ar jaunākajām tehnoloģijām, piemēram, jaunāko 5,8'' Nissan Connect navigācijas un komunikāciju sistēmu.

      

    „Neskaitot acīmredzamās priekšrocības - zemāku izmešu līmeni un uzlabotu degvielas efektivitāti -, jaunā dzinēja paaugstinātais griezes moments nozīmē arī lielāku elastīgumu un izsmalcinātāku braucienu, kā arī vēl labāku pārnesumu izmantošanu pilsētas apstākļos," stāsta Pols Vilkokss (Paul Wilcox), Nissan Europe vecākais viceprezidents pārdošanas un mārketinga jautājumos.